THE Scottish Daily Mail has issued an apology for their incorrect story on policy changes around Union flags.

The Mail had reported on Wednesday that Nicola Sturgeon "decreed" that Union flags should no longer be flown to mark royal events.

However, these changes came into effect eight years ago under Alex Salmond, and with the consent of the Queen.

After leading with a front page splash making the claim, the Mail today issued a small retraction in the paper.

Sturgeon said the original story was "utterly false".

The row began when three newspaper published the story, including the Daily Express and the Telegraph. The Scottish Daily Mail is the only one to have issued an apology so far, after the Scottish Government threatened to report the case to the Independent Press Standards Organisation (IPSO), the industry regulator.